Close

Loading Pasākumi

« All Pasākumi

  • This event has passed.

FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas

September 26, 2013 - October 13, 2013

No 2013. gada 26. septembra līdz 13. oktobrim
Mākslas galerijā PUTTI

Itāļu laikmetīgo rotu izstāde

FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas

Rudenī galerijā skatāma apjomīga itāļu laikmetīgo rotu izstāde “FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas” (FANTASTICI! Contemporary Italian Jewellery). Šī izstāde tiek organizēta galerijai PUTTI sadarbojoties ar Itālijas Laikmetīgo rotu asociāciju  AGC (Associazione Gioiello Contemporaneo).
Starptautiska grupas izstāde “Konceptuālā rota” 2011. gadā  ar  itāļu mākslinieku piedalīšanos galerijā PUTTI ir aizsākums draudzīgām attiecībām ar asociācijas AGC pārstāvjiem Itālijā.
Itāļu Laikmetīgo rotu asociācija AGC ir vērā ņemama platforma gan topošiem, gan sevi jau apliecinājušiem itāļu rotu māksliniekiem. Tā ir bezpeļņas organizācija, kas ir izveidota Triestē 2004. gadā, lai attīstītu un veicinātu laikmetīgo rotu mākslu, ar to saprotot: māksliniecisko izpēti, ornamentu idejas atjaunošanu, eksperimentēšanu ar jauniem materiāliem un tehnoloģijām, kā arī vēsturisko tradīciju – prasmju un spēju saglabāšanu. Izstāde “FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas” Latvijas kultūras telpā pamatoti sagaidāma kā unikāls notikums.
Izstādes scenogrāfijas idejas un tās realizācijas autori – starptautiski atzīts modes dizaineru tandēms MAREUNROL’S (Mārīte Mastiņa un Rolands Pēterkops).www.mareunrols.com
Izstādē piedalīsies 22 rotu mākslinieki no Itālijas: Catalina Brenes, Luisa Bruni, Maria Cristina Bellucci, Elisabetta Dupre, Anna Fornari, Emma Francesconi, Maria Rosa Franzin, Manuela Gandini, Heidemarie Herb, Giancarlo Montebello, Gigi Mariani, Paola Mirai, Rita Marcangelo, Margherita de Martino Norante, Alessandro Petrolati, Kellie Riggs, Barbara Uderzo, Ute Kolar, Eugenia Ingegno, Patrizia Bonati, Maura Biamonti, Adrean Bloomard.

(https://www.agc-it.org)

 artjewelryforum LOffisiel_logo_melns klimt02 Veto artterritory easyget kulturas diena TVNET Logo Doc ir litalii mixnews puaro noovo anothertravelguide

Arterritory intervija ar Gigi Mariani

Art Jewelry Forum intervija ar Agitu Putāni

Alessandro Petrolati

Alessandro Petrolati rotaslietu pasauli ir atklājis Itālijas Zeltkaļu skolā, apgūstot tradicionālo tehniku. Mākslinieka rotaslietas ir roku darbs, katrs smalkākais komponents ir darināts ar rokām. Ekspermentējot ar materiālu un tradicionālām zināšanām, mākslinieks uzsver, ka ik viena rota var kļūt par māksliniecisku izpausmi, kamēr tās pamatfunkcija vienmēr būs ķermeņa dekorācija. Māksliniekam rotaslietu izgatavošana nozīmē estētisku risinajumu meklējumus.

Adrean Bloomard

Adrean Bloomard darbu mērķis ir restaurēt tūkstošiem gadu senu objektu auru. Studējot un pētot vēsturiskus elementus, viņš noskaidrojis, ka materiāli no pagātnes saglabā atmiņas un dažādas sajūtas – “vēsturei piederošie” objekti ir daļa no mūsu kultūras DNS. Mākslinieks par saviem darbiem: „Es dzīvoju un strādāju Romā. Iedvesmojos no Romas arhitektūras, seniem veidojumiem un drupām. Esmu “elpojis” šo atmosfēru kopš dzimšanas brīža, tāpēc tā ir ietekmējusi manu mākslu. Radot rotaslietas, man patīk tās “pakļaut draudiem”, kā rezultātā metāla virsma bieži vien rada robainu, ielauztu, korozijai pakļautu efektu.”

Anna Fornari

Māksliniece Anna Fornari iedvesmu meklē un atrod  pilsētvidē – Romā, Florencē vai Peruzā. “Esmu atklājusi dažādas idejas, kas ir paslēpušās vecās ielās, pievēršot uzmanību pilsētu režģiem, ūdens notekām un to fascinējošajām, vilinošajām un vienlaicīgi biedējošajām formām”, stāsta maksliniece. Savos darbos Anna Fornari izmanto tradicionālās rotkaļa metodes. Annas Fornari rotaslietu formas un idejas atgādina aprūsējušus režģus vai krāsainus šūnakmeņus. Māksliniece uzksata, ka viņas darbiem piemīt vēsturiska aura, tie slēpj senus notikumus, un ir kā saikne starp pagātni un tagadni.

Barbara Uderzo

Rotaslietu radīšanai Barbara izmanto dārgmetālus un krāsainu plastmasu, kombinējot tos ar netradicionāliem materiāliem:  papīru, cukuru un koku. Vēlme eksperimentēt ar dažādajiem materiāliem un tehnoloģijām māklslinieces darbus padara neordinārus. Rotaslietām raksturīgas kontrastainu elementu kombinācijas, kas variē no agresijas un šaušalām līdz  romantikai vai komiskumam. Interesantas ir neierastās formas, kurās iekodēts process – piemēram, rotas, kas izskatās kā uz ādas kūstoša šokolāde, vai rotas kā sniegs, kas pārtop ūdenī…  Neskatoties uz vēlmi eksperimentēt, mākslinieces mērķis ir radīt funkcionālas rotaslietas.

Catalina Brenes

Esmu uzaugusi lielā ģimenē, tāpēc manā mākslā vērojama degsme pēc brālības un kompānijas. Es neveidoju  atsevišķu mākslas priekšmetu, jo man svarīgs ir elementu kopums un to saderība, tāpēc sērijdarbi ir mana talanta izpausme. Man vienmēr paticis strādat ar fleksibliem un kārtainiem materiāliem. Māksla mani aizved savā pasaulē, kur mani meklējumi pēc līdzsvara un miera ir svarīgi konkretā mākslas darba tēmai. Apkārtējā vide ietekmē mani, pazūdot mākslas pasaulē, tadēļ, es cenšos laikam nepiešķirt robežas.

 

Elisabetta Duprè

Elisabetta Duprè darbiem raksturīga smalku detaļu atkārtota kompozīcija. Ģeometriskas, maigas un brīvas, dažkārt pat rupjas – tādas ir rotaslietu formas, ko māksliniece ir izvēlējusies ar nolūku simbolizēt cilvēcisko nepilnību. Viņa galvenokārt strādā ar krāsu kontrastiem, kas iegūti no zelta savienojumā ar sudrabu (gan baltu, gan oksidētu). Autores darbi ir radīti ciešā kontekstā ar telpu, kas ir kā daļa no mākslas darba.  Rotaslietas, kas ir kā brīva konstrukcija un mijiedarbojas ar apkārtējo vidi, ne vien ietekmē rotas lietu veidolu, bet arī darbojas kā struktūrelements. Rotaslietu formu, ritmu un telpiskumu mākslinieces darbos ir ietekmējušas mūsdienu mūzikas un dejas studijas.

Emma Francesconi

Skrūves un uzgriežņi pārtop par dizaina elementiem Emmas  rotaslietās, tie vairs nav tikai dzelzs izstrādājumi, ko ikdienā izmantojam saimnieciskos nolūkos. Tehniskie mehānismi pārsteidzošā veidā attaino patiesi sievišķīgo spēku, maigumu un vieglumu. Rotu tapšanā māksliniece izmanto tikai viena veida materiālu, jo viņai  ir būtiski izprast tā īsteno būtību. Rotaslietu darināšana ir kā pētījums par elementu sasaistīšanas iespējām, iztēles arhitektūras ceļš, kas nepieļauj dekorāciju un vizuļu iespēju.

 

Eugenia Ingegno

Es meklēju reālus vai nereālus objektus. Kad esmu tos atradusi, izvēlos konkrētu fragmentu, kas mani uzrunā, un ar to ir pietiekami, lai raisītu atmiņas. Savu darbu formas es iegūstu, piepildot formu ar kūstošu materiālu, piemēram, metālu, sveķiem un silikonu, tādējādi iegūstot pārsteidzošu, neiedomājamu rezultātu. Es „noķeru”  formu veidnē, līdzīgi kā fotogrāfs „noķer” gaismas kadru uz fotofilmiņas. Šo tehniku es izmantoju, lai atklātu iluzoro realitātes efektu. Manas rotas  atklāj iespējamo dzīvi, atmiņas vai notikumus kuri nav notikuši, bet būtu varējuši notikt.

GianCarlo Montebello

Rotaslietu dizaineris Giancarlo Montebello pazīstams kā juteklisku un pavedinošu rotu māksinieks. Montebello rotaslietu koncepcija lauž tradicionālos estētikas kanonus, ironizē un pēta visdažādākos materiālus – gan tradicionālus un industriālus, gan dārgus un vienkāršus. Mākslinieka darbi atklāj  Rietumu un Austrumu tradīcijas tālā un nesenā pagātnē.

 

 

Gigi Mariani

Gigi Mariani dīvo Modenā, Itālijā un par zeltkali strādā vairāk nekā divdesmit piecus gadus. Metāls un tā nebeidzamās apstrādes iespējas mākslinieku iedvesmojušas jau agrā jaunībā. “Izmantojot antīkus un unikālus zeltkaļa tehnikas paņēmienus, es strādāju ar dārgmetālu, kombinējot to ar citiem metāliem. Manas rotaslietas parasti tiek darinātas  ar faktūru, kas paslēpj dārgmetālu un ko ar neapbruņotu aci  nevar atklāt. Savas ikdienas emocijas es cenšos izdzīvot savos darbos.”

Heidemarie Herb

Iedvesmu saviem mākslas darbiem es gūstu, domājot par attiecībam starp cilvēku un dabu visos iespējamajos veidos. Krāsas atsauc atmiņā sajūtas, skaņas liek aizdomāties par dzīves ciklu no dzimšanas līdz nāvei, viss mistiskais un noslēpumainais ir atrodams dabā. Kustības, formas, vieglums un krāsu harmonijas ir svarīgas katrā manā mākslas darbā. Ar saviem darbiem es vēlos modināt jutekļus un prātu, lai iznīcinātu paviršību un individuālismu, kas dominē mūsdienu pasaulē. Mani darbi ir radīti, lai rosinātu aizdomāties un dalīties vienam ar otru.

Kellie Riggs

Kellie Riggs savos darbos pēta cilvēka ķermeņa un arhitektūras simbiozi. „Mans  mērķis ir radīt rotaslietas, kas akcentē cilvēka ķermeņa skaistumu, bet tās var  būt  aplūkojamas arī kā atsevišķi arhitektūras elementi, piemēram, kaklarotas, kas šķiet kā ēku dekoratīvi elementi,” skaidro rotu autore. Mākslinieces darinātās rotaslietas pasvītro cilvēka ķermeņa skaistumu un liek koncentrēties uz pašu ķermeni, nevis rotaslietu. “Manas rotas nav dekorācijas, bet tās ir par dekorācijām, tās satur pagātnes informāciju un veicina interesi par mūsdienu vizuālo mākslu,” tā savu rotu būtību skaidro māksliniece.

Luisa Bruni

“Rotaslietas man nozīmē jūtas, un ar šo poētisko elementu ir piesātināts viss mans darbs, es esmu ieinteresēta veicināt skatītājā emocijas, ko jūtu, veidojot rotaslietas. Materiāli un metodes, ko es izmantoju, izpilda šīs idejas funkciju. Manas rotas ir simbolisks ietvars manām sajūtām,” stāsta novatorisko rotaslietu dizainere Luisa Bruni. Mākslinieces radītie gredzeni atgādina pagātnes laikmetu smaržas, aizvedot to valkātājus tāltālos pasaules nostūros.

 

 

Manuela Gandini

Mūsdienīgs stils, estētiski regulāra forma, tīra materiālu saderība, krāsa un tekstūra, inovatīvas ražošanas tehnikas un precīzs roku darbs raksturo Manuelas Gandini rotas. Manuela Gandini strādā ar tādiem materiāliem kā alumīnijs, tērauds, gumija, neilons un titāns. „Rotaslietas atpoguļo cilvēka personību, radošumu, humora izjūtu un attieksmi pret dzīvi. Manu darbu mērķis ir radīt mūsdienīgas rotaslietas netradicionāli domājošiem cilvēkiem,” stāsta māksliniece.

Margherita de Martino Norante

Rotaslietas ir ietekmīgs komunikacijas veids, tās ir kā informācijas tilts starp rotaslietas nēsātāju un ārpasauli”, uzsver māksiniece. Savos darbos māksliniece spēlējas ar kultūras ikonām un fetiša ideju, tādējādi ironizējot par cilvēciskām vājībām. Gravējumi uz sudraba rotām ir ļoti smalks roku darbs, jo tiek saglabāts sudraba dabiskais raksts.

Maria Cristina Bellucci

Kostīmmākslinieces darbs teatrī Belluci iedvesmoja rotaslietu radīšanai. Par radošu izaicinājumu māksliniece uzskatīja rotaslietu darināšanu no krāsainiem zīmuļiem – griežot tos un slīpējot, pārveidojot par dažādām ģeometriskām formām, māksliniecei izdevās panākt dinamiskas krāsas un formas spektru. Smalkās rotkalšanas metodes veido harmoniskas intriģējošas novatoriskas kompozīcijas. “Es meklēju skaistumu it visur, gūstu prieku ikdienas objektus pārveidojot par  rotaslietām,” stāsta Maria Christina Bellucci.

Maria Rosa Franzin

Rotu dizaineres Maria Rosa Franzin darbi  pauž personisku un emocionālu saikni ar mākslas pasauli, savos darbos māksliniece iestrāda domas, kas pārtop par zīmem un simboliem – rotaslietās. “Rotaslietas ir manu domu un sajūtu vizuālizācija”, uzskata Maria Rosa Franzin. Viņas darbus raksturo formu vienkāršība un kompozīcijas absktraktums. Māksliniece rada kompleksas konstrukcijas, izmantojot metālu, sudrabu, zeltu, akrila krāsas, varu, līmes, koksnes putekļus.

Maura Biamonti

Divdesmit gadu ilgi pētījumi un eksperimenti ar metāla tekstūru un krāsu radīja vēlmi māksliniecei Maurai Biamonti veidot lielas, krāsainas un spilgtas rotaslietas. Profesionālās zināšanas un rotkaļa amata prasmes māksliniece apguvusi pašmācības ceļā. Maura Biamonti darina rotas no zelta, sudraba, dārgakmeņiem un pusdārgakmeņiem, kā arī no krāsaina zelta, alumīnija, izkausēta stikla, kauliem, koka un pat sveķiem. “Lielie, spilgtie, krāsainie akmeņi, kontrastējot ar metālu, rada gan ironiskus karikatūru elementus, gan dramatisma iespaidu,” paskaidro māksliniece.

Paola Mirai

Mitoloģija, estētika un dizains ir tie elementi, ko rotaslietu dizainere Paola Mirai izmanto savos darbos. Paola Mirai strādā ar tādiem materiāliem kā zelts, dimants un nebaidās tos savienot ar lietotas datortehnikas detaļām vai nestrādājošu pulksteņu mehānismiem. Estētiskās un elegantās rotaslietas rada pilnības un harmonijas iespaidu. Māksliniece iedvesmu smēlusies no Eiersa klints Austrālijā un Atlantijas okeāna, tāpēc viņas radītās rotaslietas atgādina dzidru ledu un mirdzošus kristālus.

Patrizia Bonati

Patrizia Bonati rotaslietas ir tipiskas Itālijai, tās ir veidotas no zelta, īpašiem metāla sakausējumiem un iestrādātiem baltās emaljas pārklājumiem. Īpašo metālu sakausējums nodrošina tikai  Bonati rotām piemītošās krāsas. Bonati darbus visspilgtāk raksturo matēta virsma, faktūra un krāsa, kā arī neregulāra apļveida forma. Mākslinieces darbu koncepcija – kustība un transformācija. Kaklarota var kļūt rokassprādze, auskars var kļūt piespraude, gredzens var kļūt aproce. Mākslinieces rotaslietas ir mūsdienīgas, bet vienlaicīgi var sajust pagātnes vēsmas.

Rita Marcangelo

“Man patīk ideja par iespēju mainīt materiāla oriģinālo struktūru. Es strādāju ar tekstilu, to dedzinot un apstrādājot ar akrilu, līdzīgi kā gleznotājs, kas sāk ar baltu audeklu, es sāku ar melno vai balto zīdu un parējos materiālus piemeklēju procesa gaitā”, sava darba noslēpumus atklāj Rita Marcangelo.

 

 

Ute Kolar

Mākslinieces rotaslietu kolekcijas ir kā gaiši paradīzes dārzi. Daba ir mākslinieces iedvesmas avots. Rotām raksturīga kubiska forma, un tie atgādina skulptūras. Ute Kolar  prasmīgi izmanto gaimas un ēnas savienojuma tehniku. Mākslinieces darbiem piemīt vizuāls vieglums un gaisīgums, rotaļāšanās ar apjomu un šķietamu bezsvaru pārsteidz rotu nēsātāju.

 

 

Arterritory par izstādi “Fantastici!” (links)

anothertravelguide.lv par izstādi “Fantastici!” (links)

klimt02.net par izstādi “Fantastici!” (links)

old.puaro.lv par izstādi “Fantastici!” (links)

Laikmetīgās itāļu rotas Rīgā

ir.lv par izstādi “Fantastici!” (links)

 

 

Izstādes atklāšana:

This slideshow requires JavaScript.

Details

Start:
September 26, 2013
End:
October 13, 2013
Event Category: