February 3, 2020

EMMANUEL LACOSTE, Francija

Franču konceptuālo rotu mākslinieks EMMANUELS LAKOSTE ( Emmanuel Lacoste ) nodarbojos ar dažāda veida mākslu: tēlniecību, instalāciju, performanci utt. Bet sākumā bija rota. “Kad es atklāju, cik konceptuāli bagāti ir šie niecīgie un dārgie objekti, tas manā dzīvē atvēra slēptās durvis, kas ved uz plašām radošajām ainavām”.
Savu darbību kā konceptuālo rotu mākslinieks uzsācis 2007. gadā. Pirms tam pabeidzis AFEDAP Laikmetīgo Rotu skolu Parīzē, kur regulāri uzstājas ar vieslekcijām. Kopš 2012. gada Emmanuels ir pasniedzējs Parīzes Mākslas koledžā, modes departamentā, kur viņš pasniedz „Valkājamo objektu” kursu. Viņš ir izrādījis savas rotas vairākās grupu un personālizstādēs, kā arī uzstājies ar dažādām performancēm visapkārt pasaulei.
Mākslinieks uzskata, ka ir kāda ļoti svarīga lieta, kas atšķir rotas no visiem citiem mākslas radīšanas veidiem – tās tiešais fiziskais kontakts ar ķermeni. Mēs to valkājam uz savas ādas, dažreiz arī ādā. Šis tuvums rada ļoti intīmas un personīgas attiecības starp mums un attiecīgo rotu.
Emmanuela Lakostes darbi iekļaujas sava veida izpētē, kas cenšas saprast attiecības, kas pastāv starp rotu un ķermeni. Ķermenis ir anatomisks, intīms, sociāls, politisks vai simbolisks. Dažkārt tas ir saturs, dažkārt materiāls. Izmantotie līdzekļi – rotas, skulptūras, instalācijas, performances – tiek lietoti, kā pielāgoti instrumenti, lai izteiktu domu. Tie izsaka konceptuālus vai formālus nodomus, bieži vien tas notiek intuitīvi.

https://www.emmanuel-lacoste.com/

MĒLES, objekti
Zelts 999

Mēles ir daļa no projekta EX CARNE – ķermeņa apziņa – maņu apziņa :
www.ex-carne.fr
Šajā projektā es piedāvāju ķermeņa daļas, kuras stimulē maņas – redzi, tausti, dzirdi – lai skatītājs apzinātos savus iekšējos orgānus, par kuriem parasti nedomā. “ MĒLES” atgādina par vienīgo mūsu runas un garšas sajušanas orgānu kā par lielu dārgumu.

SIRDS, 2009, gaļa, 22k zelts
Foto: Emmanuel Lacoste

MIESA, gredzens
Zelts 22 ct, gaļa

Šī gredzena acij tika izmantots gaļas mīkstums, tāds pats kā cilvēka ķermenī. Es to pasniedzu kā vērtīgu materiālu, līdzīgi kā juvelieris to darītu ar dimantu. Izstādīts uz masīva 22 karātu zelta gredzena. Svaigā veidā sasaldēts gaļas gabals mums pasaka, ka dzīvais ķermenis pretstatā relikvijai, kura pēc definīcijas ir mirusi, mums ir ļoti dārgs. Cilvēka ķermeņa dārgakmeņu metafora “MIESA” apšauba vērtības jēdzienu.

GALVENAIS, KA TEV PAŠAM PATĪK, 2018, mākslinieka asinis, kristāla pērles, zīda diegs, metāla aizdare
Foto: Emmanuel Lacoste

BASTA CHE STAI BENE, kaklarota
Pērles, jaukti materiāli

Pirms dažiem gadiem mana vecmāmiņa man atdeva savu veco pērļu kaklarotu. Aizdare bija salauzta, tāpēc viņa teica, ka varu pārdot pērles vai veidot jaunus darbus. Es pamanīju, ka pērles bija viltotas – stikla pērles, kas pārklātas ar perlamutru. Mana vecmāmiņa to nezināja, un es nolēmu viņai to neteikt. Tāpēc es notīrīju perlamutra krāsas slāni un aizvietoju to ar savām asinīm.
Mana vecmāmiņa ir visdāsnākais cilvēks, kāds vien ir bijis manā dzīvē. Viņa nekad īsti nav sapratusi, kas ir tas, ko es daru. Bet viņa vienmēr beidz mūsu sarunas ar šo teikumu:
«Basta che stai bene»,
kas itāļu valodā nozīmē «galvenais, ka Tev pašam patīk».
Es domāju, ka tas ir pietiekami … Man nav sajūtas, ka man vajadzētu vairāk pateikt vai dziļāk paskaidrot koncepciju un runāt par ģimenes mantojumu, beznosacījumu mīlestību, cieņu, dārgumu, blah blah blah … Tas ir ļoti personīgs stāsts, bet es domāju, ka cilvēki sapratīs to.